Στ. Παππάς: Ελπίζουμε μέχρι τον Μάιο να αρχίσουν να έρχονται τα πρώτα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Τη διαρκή προσπάθεια που καταβάλλει η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για τη βελτίωση του στόλου λεωφορείων, αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού, περιέγραψε ο πρόεδρος του οργανισμού, Στέλιος Παππάς, στην αντιπροσωπεία της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων-Φοιτητών και Συνταξιούχων, με την οποία συναντήθηκε σήμερα, με αφορμή διαμαρτυρία που πραγματοποίησαν νωρίτερα μέλη της, για τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Σάββας Παναγιωτίδης.
“Εμείς παραλάβαμε 245 αστικά λεωφορεία και αυτή τη στιγμή έχουμε στον δρόμο 407. Η κατάσταση δεν είναι ίδια με την προηγούμενη που οδηγούσε στη χρεοκοπία, δηλαδή στο κλείσιμο του οργανισμού, που θα σήμαινε αυτόματα ότι δεν θα υπήρχε συγκοινωνία στην πόλη και θα έβγαιναν στην ανεργία 2.500 άνθρωποι. Από εκεί ξεκινήσαμε” επανέλαβε ο κ.Παππάς.

Αναφερόμενος στη συνάντησή του με την αντιπροσωπεία της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων-Φοιτητών και Συνταξιούχων, ο ίδιος σημείωσε: “Άκουσα με μεγάλη προσοχή τη θέση των φίλων της επιτροπής. Έγινε ένας ζωντανός διάλογος. Σε ορισμένα θέματα που τέθηκαν συμφωνήσαμε και σε άλλα όχι” είπε χαρακτηριστικά.

Στις δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε: «Εξηγήσαμε στους πολίτες πως γίνεται διαρκής προσπάθεια να βελτιώσουμε και τον στόλο και το ανθρώπινο δυναμικό. Επίσης διευκρινίσαμε πως έχουν ήδη δρομολογηθεί οι διαδικασίες και για την πρόσληψη οδηγών και νέων λεωφορείων».

Μεταξύ άλλων, ο κ.Παππάς επισήμανε ότι από τον Μάιο θα αρχίσουν να γίνονται οι πρώτες παραλαβές νέων λεωφορείων και χαρακτηριστικά είπε:«Ήδη τα νέα λεωφορεία δρομολογούνται. Ελπίζουμε μέχρι τον Μάιο να αρχίσουν να έρχονται τα πρώτα. Πρόκειται όμως για ένα ζήτημα, που μπορεί να διευκρινιστεί καλύτερα από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων” και πρόσθεσε ότι προχωρούν και οι διαδικασίες για την πρόσληψη 250 οδηγών στον οργανισμό.

Παράλληλα, ο κ. Παππάς διευκρίνισε πως το ανώτερο χρονικό περιθώριο για τη μετάβαση του μεταφορικού έργου στην “Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) είναι η 3η Δεκεμβρίου του 2019, “ως ακρότατο όριο”, όπως είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι ήδη το αρμόδιο υπουργείο προχώρησε στη συγκρότηση δύο επιτροπών, “μίας για το καταστατικό και μίας για τον κανονισμό του ΑΣΥΘ, έτσι να ενεργοποιηθεί γρηγορότερα και να παραλάβει-μεταξύ άλλων- και τα καινούρια λεωφορεία. Είναι σαφές ότι οδηγούμαστε σε ένα νέο τοπίο. Είναι οι ρυθμοί που πρέπει να ακολουθηθούν και αυτό κάνουμε. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του 2019, οπότε και θα αναλάβει ο νέος φορέας, θα αλλάξει ριζικά το τοπίο” επισήμανε.

Μεταξύ άλλων, ο ίδιος τόνισε ότι “δεν αρκεί μόνο να φέρουμε λεωφορεία. Χρειάζεται ένας συνολικός εκσυγχρονισμός, αφού ένα από τα προβλήματα του οργανισμού είναι ότι ενώ καταγράφαμε ελλείψεις τεχνιτών, επιστημονικού προσωπικού και οδηγών, ωστόσο το προσωπικό κρινόταν πλεονάζον. Αυτό είναι αποτέλεσμα της πελατειακής λογικής διαχρονικά”.

Στο πλαίσιο αυτό τόνισε: “Με δεδομένο ότι δεσμευτήκαμε ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση, γεγονός που τηρούμε με συνέπεια, προς αυτήν την κατεύθυνση δουλεύουμε για τη βελτίωση των δεξιοτήτων  του προσωπικού, έτσι ώστε όταν μπούμε στη νέα εποχή με την ψηφιοποίηση του οργανισμού να μην έρχεται κανένας άνθρωπος στη δουλειά του στον ΟΑΣΘ και να κοιτά τον ουρανό”. Επανέλαβε “ήδη προχωρήσαμε σε συνεργασία με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε σε όλα τα επίπεδα του προσωπικού να γίνεται μια συστηματική εκπαίδευση, αφού πλέον η επιμόρφωση δεν αρκεί”.

Από την πλευρά τους τα μέλη της Πρωτοβουλίας για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης κατήγγειλαν τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ για αόριστες δεσμεύσεις και ανακρίβειες και διαμήνυσαν ότι θα συνεχίσουν με μεγαλύτερη ένταση τις κινητοποιήσεις τους.

Το μέλος της Πρωτοβουλίας για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, Φωτεινή Σαλονικίδου, δήλωσε “η στάση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά, είναι προκλητική. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ, αρκείται μόνο στο να κατηγορεί τους προκατόχους της και δεν ακούει τα προβλήματα των πολιτών, τα οποία και αμφισβητεί. Κλιμακώνουμε τις κινητοποιήσεις μας”.

«Για τα ζητήματα που θέσαμε δεν λάβαμε καμία ουσιαστική απάντηση από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ. Οι απαντήσεις του ήταν “θα δούμε”, “δεν ξέρω”, “δεν ευθύνομαι εγώ γι’ αυτό”», δήλωσε από την πλευρά του το μέλος της Πρωτοβουλίας, Ιάσων Γραβάνης.
Ο πρόεδρος του συνταξιουχικού σωματείου «Συσπείρωση» και μέλος της Πρωτοβουλίας, Βασίλης Παρτάλης, επισήμανε σε δηλώσεις του  πως κατά τη συνάντησή τους με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος του οργανισμού “ήθελε να πηγαίνει την κουβέντα στις ευθύνες των προηγούμενων. Δεν λάβαμε καμία ουσιαστική απάντηση για την επίλυση των αιτημάτων μας”.

Τόνισε δε, ότι ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, «μας είπε ότι ευελπιστεί πως μέχρι τον Μάιο θα μπουν στην κυκλοφορία πενήντα νέα λεωφορεία, μέσω του ΑΣΥΘ, που θα επισπεύσει τη διαδικασία. Ακόμα, δεν έχει συσταθεί ο ΑΣΥΘ, πώς θα βάλει πενήντα λεωφορεία είναι δικός του λογαριασμός και μακάρι να το κάνει» υπογράμμισε ο κ. Παρτάλης.