Η παρωδία της σύσκεψης Τζιτζικώστα…

Κάλεσε, λέει, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, τους παραγωγικούς φορείς σε σύσκεψη για να πουν τη γνώμη τους για το Μετρό και τα αρχαία. Κάλεσε επίσης και τις κάμερες για να καταγράψουν τις θέσεις και τις απόψεις των φορέων, οι οποίες όλως τυχαίως ήταν όλες σε μία γραμμή: όχι στην παραμονή των αρχαίων στο σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου. Ακόμα και ο δισταγμός του «πασόκου» γραμματέα του ΕΚΘ, Χ. Κυπριανίδη, ήταν εντός πλαισίου Τζιτζικώστα, διότι ψέλλισε κάτι για μία επιτροπή που θα αναλάβει να κρίνει και να εγκρίνει. Ποιος θα ορίσει την επιτροπή; Η κυβέρνηση;

Η σύνθεση της σύσκεψης, στις πολιτικές αποχρώσεις της φυσικά ήταν φιλοκυβερνητική και πέριξ του γαλάζιου, Πέρα από τους «γαλάζιους» Τζιτζικώστα και Κυρίζογλου και τον… σιέλ Ζέρβα, συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΤΕΕ – ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Γιάννης Μασούτης, ο αντιπρόεδρος του ΕΕΘ, Γιώργος Ηλιάδης, ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Αναστάσιος Καπνοπώλης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης,  η διευθύντρια υπηρεσιών στον ΣΒΒΕ Στέλλα Πολίτου, το μέλος του ΔΣ του ΣΕΒΕ, Δημήτρης Ραΐδης, ο αντιπρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Δημήτρης Βαφειάδης. Νομίζουμε πως η εικόνα είναι καθαρή…

Αλήθεια γιατί δεν κλήθηκαν οι αρχαιολόγοι, το πανεπιστήμιο και γενικά ο επιστημονικός κόσμος; Γιατί δεν υπήρξε παρουσία όλων των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου; Εκτός από τον Τζιτζικώστα, παρόντες στη σύσκεψη ήταν οι περιφερειακοί σύμβουλοι, Μανώλης Λαμτζίδης και Δήμητρα Θωμά, από την παράταξη του Χ. Γιαννούλη, «Κοιτάμε Μπροστά».  Ουδείς άλλος. Δεν το ήξεραν, δεν κλήθηκαν, δεν μπόρεσαν, αδιαφόρησαν; Τι συνέβη;

Σχολιάζοντας τα της σύσκεψης, ο περιφερειακός σύμβουλος Μανώλης Λαμτζίδης, τόνισε πως στη σύσκεψη δεν κλήθηκε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων που έχει εκφράσει εμπεριστατωμένη άποψη, ούτε οι υπηρεσίες του υπουργείου πολιτισμού που έχουν πάρει θέση, όπως και η Αττικό Μετρό, ενώ αποσιωπάται ότι υπάρχει ειδική απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, που επικυρώνει την παραμονή των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου. Τόνισε δε πως αν περάσει η απόσπαση, «θα πρέπει να ξηλωθεί η πλάκα οροφής και το κόστος θα αυξηθεί κατακόρυφα».

Το τελευταίο, εικάζουμε, πως δεν θα ενοχλεί τους εργολάβους…

Φ.Δ.